Vijnana Yoga    |    Lessen    |    Ute Wohlmuther    |    Workshops    |    Contact
 
Lesopbouw

1. Stilzitten
De lessen beginnen met een meditatie. Deze duurt 15 tot 30 minuten. We beginnen de meditatie met een kleuren visualisatie, daarna zitten wij in stilte. "Stilte ervaren betekent niet de afwezigheid van gedachten, maar je relatie tot die gedachten."

2. Ademhalingsoefeningen
20 minuten doe je ademhalingsoefeningen. Deze zijn een voorbereiding op de techniek van de pranayamas. Door de juiste ademhaling kun je snel tot mentale ontspanning komen. Dit heeft effect op het oefenen van de asanas. Je kunt veel beter naar binnen gaan en naar je lichaam luisteren.

3. Fysieke oefeningen / asana's
Het grootste gedeelte van de les beoefen je asana's. In de beginnersles leer je enkele basishoudingen die je vervolgens in volledige series van bewegingen uitvoert. In de meer gevorderde lessen werk je iedere week aan een andere serie houdingen; staande, voorover- en achteroverbuigingen, hand-, kop- en schouderstand, draaiingen of balanshoudingen. Je leert ook de 7 bewegingsprincipes toe te passen.

4. Ontspanningsoefening
Juist door alle inspanning tijdens de les ben je in staat om je volledig te ontspannen tijdens de ontspanningsoefening van vijf tot tien minuten aan het einde van de les.

Informatie over lestijden...

© 2005-2019 Yoga lite | Links | Colofon
Vijnana Yoga - practicing from inside